Optymalny przewodnik po Youtube SEO (łącznie z darmowym szablonem audytu)

by InFejm


Youtube SEO filmiku - InFejm.pl

Wideoklipy mogą stanowić istotną różnicę w każdej kampanii marketingowej. YouTube jest największą na świecie platformą internetową dla filmów wideo, dlatego przy tworzeniu tego typu treści należy się przede wszystkim skupić na tym, aby je rozwijać.

Tworzenie filmów wideo i zamieszczanie ich nie wystarczy, aby uzyskać efekty. Jeśli chcesz, aby Twoje filmy odniosły sukces, musisz je zoptymalizować tak, aby pojawiały się w powiązanych z nimi poszukiwaniach. W ten sposób znacznie zwiększy się ruch, jaki otrzymują i ich wartość.

Taktyka, która może być użyta do optymalizacji filmów może być opisana jako YouTube SEO. W tym przewodniku, poznasz zestaw tych taktyk. Na koniec, znajdziesz szablon audytu, którego możesz użyć do potwierdzenia, że Twoje przeszłe i przyszłe filmy osiągnęły swój pełny potencjał.

Po pierwsze, musisz zrozumieć, jakie czynniki rankingowe wpływają na filmy z YouTube.

Jakie Czynniki Rankingowe wpływają na SEO YouTube?

Na filmy z Youtube wpływ mają w szczególności trzy czynniki rankingowe. Czynniki te to jakość produkcji, słowa kluczowe i wskaźniki oglądalności.

  • Jakość produkcji jest miarą tego, jak atrakcyjny jest oglądany Twój film. Nie jest to dokładna miara, ale prawie zawsze istnieje możliwość jej poprawy.
  • Słowa kluczowe to terminy, których używasz do opisania swojego filmu w tytułach i innych obszarach. Zarówno YouTube, jak i wyszukiwarki internetowe używają tych terminów do sortowania filmów i przekazywania ich do wyszukiwarek.
  • Metryki oglądalności są statystyki odtwarzania, które są wykorzystywane przez YouTube do określenia.
Przyjrzyjmy się teraz niektórym taktykom, które można zastosować, aby zoptymalizować każdy z tych czynników.

Optymalizacja czynników rankingowych YouTube


Jakość produkcji

Aby zoptymalizować jakość produkcji, musisz mieć pewność, że Twój film jest " oglądany " w każdy dostępny sposób. Jeśli oglądanie Twojego filmu jest z jakiegokolwiek powodu uciążliwe, reszta Twoich wysiłków optymalizacyjnych naprawdę nie ma znaczenia.

Kilka problemów może denerwować twoją publiczność, w tym:

  • Amatorski wygląd
  • Potrząsanie kamery
  • Słaby dźwięk

Jeśli możesz stwierdzić, że jakość twojej produkcji nie odpowiada standardom, poniższa taktyka może pomóc ci w produkcji filmów, które są przyjemniejsze dla innych:

  • Zatrudnić profesjonalnego montażystę lub kamerzystę do obsługi produkcji.
  • Ulepszaj sprzęt, którego używasz, np. mikrofony.
  • Przejrzyj inne filmy w swojej niszy i spróbuj wykorzystać wskazówki dotyczące stylu.

Słowa kluczowe

Słowa kluczowe są istotną częścią każdego SEO, a YouTube nie różni się niczym od innych. Musisz zastosować słowa kluczowe, aby upewnić się, że filmy, które tworzysz, można znaleźć, szukając tego rodzaju treści.

Naturalnie, filmy nie są oparte na słowie pisanym. To sprawia, że ważniejsze jest, aby wykorzystać każdą inną okazję, jaką masz do opisania swoich filmów w przestrzeni, którą daje Ci Youtube.

Pierwszą taktyką, którą można tu zastosować, jest: przeprowadzenie kilku badań nad słowami kluczowymi.

Kiedy masz słowa kluczowe, powinny być one używane we wszystkich następujących miejscach:

  • Tytuł filmu
  • Opis
  • Tagi
  • Samo wideo (tak, że pojawiają się w zamkniętych podpisach)
Gdy we wszystkich tych miejscach używane są kluczowe terminy, YouTube może jasno określić, w jaki sposób film powinien być skategoryzowany.

Wskaźnik oglądalności (Viewer Metrics)

Metrykę oglądania można zoptymalizować i należy to zrobić, żeby osiągnąć jak największe zaangażowanie. YouTube śledzi wszystkie z nich:

  • liczba subskrybentów (w tym liczba osób, które dokonały subskrypcji po obejrzeniu)
  • ilość uwag
  • ile razy film jest udostępniany
  • wskaźnik CTR (Click-through-rate)
  • czy film otrzymuje kciuk wm w górę czy w dół przez widzów
Dla każdego filmu śledzi on również następujące elementy.
  • średni czas oglądania wszystkich filmów
  • jak prawdopodobne jest, że widzowie obejrzą film do końca (zatrzymanie publiczności)
  • najlepsze filmy (najchętniej oglądane)
Wzmocnienie któregokolwiek z tych czynników może być trudne, ale wszystkie one są powiązane z jakością tworzonych przez Ciebie filmów. Jeśli chcesz zwiększyć zaangażowanie, musisz się upewnić, że Twoje filmy są interesujące i pełne wartościowych informacji.

Upewnij się, że przeglądasz metryki dla każdego z Twoich filmów i określić, czy robisz dobrze, czy też trzeba dołożyć trochę starań, aby je poprawić.

YouTube SEO Audit Template

A teraz masz kilka taktyk, które możesz wykorzystać, aby ulepszyć swoje YouTube SEO. Jak dobrze mierzą się twoje dotychczasowe filmy? Możesz to ustalić za pomocą audytu. Szablon audytu został dostarczony poniżej.

Celem audytu jest sprawdzenie, czy nie przegapiłeś żadnej okazji do zoptymalizowania swoich filmów. Przeprowadzenie audytu dla Twoich filmów z YouTube jest tak proste, jak poniższa lista kontrolna.

Lista kontrolna audytów YouTube SEO

Jest to prawdopodobnie jeden z najbardziej złożonych sposobów, aby zobaczyć prywatne konto Instagram. Celem jest, aby właściciel konta uwierzył, że jesteś jednym z ich istniejących obserwatorów. Oto jak to robisz:

  • Czy terminy, których używasz, są oparte na wystarczających badaniach nad słowami kluczowymi?
  • Uwzględniłeś moje słowa kluczowe w tytule, opisie i tagach?
  • Czy film jest wolny od poważnych problemów z dźwiękiem/obrazem?
  • Czy widzowie wyłączają film w określonej scenie, którą mogę zmienić lub usunąć?
  • Wypromowałeś filmy na tyle, by oczekiwać rezultatów?
Życzymy miłego dnia,

zespół InFejm

Opinie o InFejm.pl
Kupiłem lajki na TikTok o 14:00 a o 14:10 wszystkie były już dodane. To się nazywa szybka realizacja.
Krystian